Het nieuwe tenue

Kenmerken van het tenue

Blauw/zwart
De basiskleuren van het tenue zijn blauw en zwart. Dus ook makkelijk te combineren met andere fietskleding en toch herkenbaar.

Drentse vlag
Het tenue is voorzien van de 'Drentse vlag' op linkerarm en -been en op het rugpand.

Geen logo's van sponsors.
Als vereniging hebben wij er voor gekozen geen vermelding van logo's van sponsors op het tenue te plaatsen.

Meer dan alleen het basistenue
Naast het basistenue kunnen we ook meerdere items aanbieden zoals bijvoorbeeld arm- en beenstukken.

Forte
De kledingleverancier van het tenue is Forte (www.fortesportswear.nl).

Bestellen

Normaliter wordt, voorafgaand aan het bestellen, pasavonden georganiseerd. Vanwege COVID19 is dit niet mogelijk. Dit zou betekenen dat het nog maanden kan duren voordat het tenue besteld kan worden.

Bestellen via de website

Voor het bestellen van de kleding wordt gewerkt met een website, die Forte voor de vereniging heeft ingericht. Hier kunnen de volgende kledingstukken besteld worden.

Kids (uniseks - maat 116 t/m 164)

• Wielershirt

• Koersbroek kort

• Arm- en beenstukken

• 4 seasonsjack

• Thermo Salopette (zonder zeem) - maat XXS t/m 3XL

• Winter jack

Volwassen (maat XXS t/m 3XL)

• Wielershirt - Uniseks (op de site staat deze als 'Heren' aangegeven)

• Koersbroek kort - Heren

• Koersbroek kort - Dames

• Arm- en beenstukken

• 4 seasonsjack - Uniseks (op de site staat deze als 'Heren' aangegeven)

• Thermo Salopette (zonder zeem) - Uniseks (op de site staat deze als 'Heren' aangegeven)

• Winter jack - Uniseks (op de site staat deze als 'Heren' aangegeven)

Bezorging aan huis

Nadat de kleding besteld en geproduceerd is (dit kan 10 tot 12 weken duren), wordt de kleding thuisbezorgd.

Bestelmoment (3 of 4 keer per jaar)
De vereniging zal 3 of 4 bestelmomenten per jaar vaststellen. Wanneer op deze datum de totale bestelling uit een minimum aantal (10) kledingstukken bestaan wordt deze doorgezet naar de productie. We houden rekening met een doorlooptijd van 10-12 weken na de besteldatum. Wanneer op de besteldatum onvoldoende kledingstukken in bestelling staan dan wordt deze in geheel doorgeschoven naar de volgende besteldatum.

Bestelmomenten 2021

• 10 mei

• 10 augustus

• 10 december

Maten

Omdat vanwege COVID19 geen pasmomenten worden georganiseerd zijn de volwassen kledingstukken voorzien van een maattabel. Deze kun je raadplegen door te klikken op 'Maattabel'. Deze maattabellen zijn een richtlijn. Naast de maat speelt ook je persoonlijke voorkeur mee. De meer sportieve rijders kiezen veelal voor strak zittende kleding. De recreatieve rijders kiezen vaker voor wat ruimer vallende kleding.

Fiets in de winter en neig je naar het dragen van laagjes, overweeg dan voor de 4 seasonsjack en winterjack een maatje groter.

Geen inruil mogelijk
Het produceren van het tenue is 'maatwerk'. Dit betekent dat wanneer het tenue niet past, het tenue niet kan worden teruggestuurd. Onderling ruilen of verkopen kan natuurlijk wel.

Wil je dit risico niet lopen dan kun je het beste wachten tot het weer mogelijk is om te passen. Echter, de verwachting is dat dit pas na de zomer verantwoord kan.