Recreant

MTB-Vereniging Zuidwolde e.o. heeft ruin 100 leden. Ongeveer 2/3 hiervan zijn recreanten.

De rijders die lid zijn geworden kennen de voordelen van ons lidmaatschap en je bent tevens lid van de NFTU voor verzekerd rondrijden op het fietsmateriaal.

De clubrit voert je op de lente- en zomer avonden onder goede begeleiding over schitterende paadjes naar locaties die je doen genieten van het mountainbiken in onze eigen omgeving. We zijn een relatief jonge vereniging met veel recreantleden die we iets extra’s willen bieden.

Clubritten

Als vereniging stimuleren we het groepsgewijs samen rijden. Dit  doen we tijdens de winter door toertochten en in de zomerperiode op de woensdagavond clubrit.  We vertrekken dan rond 19:00 uur vanaf het Kerkplein in Zuidwolde.

Deze activiteit staat open voor leden en niet-leden.

Rond het dorp Zuidwolde zijn twee MTB routes door Recreatieschap Drenthe uitgezet, een oost en een west route die ook als één route gereden kan worden.

De routes starten aan de parkeerplaats aan de Oosterweg in Zuidwolde naast het viaduct. Deze parkeerplaats ligt aan de N48 (Hoogeveen-Dedemsvaart).

Jaarlijkse toertocht

Ieder jaar in maart organiseert MTB-zuidwolde een toertocht.

We starten vanaf de voetbalvelden in Zuidwolde (dr) en de tocht leid je langs de mooiste plekjes en schitterende singletracks in de omgeving van Zuidwolde. De tocht kan gereden worden in verschillende afstanden.